2 Ocak 2016 Cumartesi

TC-ALN - Air Alfa

Merhabalar Havacılık Meraklıları.
Sizlere ülkemizin eski havayolu şirketlerinden biriolan Air Alfanın TV-ALN tescilli Airbus 300B4-103 tipi uçağı ile devam ediyorum. Bir önceki tescil olan TC-ALN tescilli Boeing 727 tipi uçağı bir kaç gün önce TC-ALB tescili ile işlediğim için tekrar yazma gereği duymadım. İsteyenler BURAYA tıklayarak TC-ALN tescilli uçağın geçmişini öğrenebilir.Konumuza dönelim:

Uçağımız 1978 yılındaki ilk uçuşundan sonra F-GBNA tescili ile Airbus İndustrie de uçuş hayatına başlamış. Ancak bu tescili ile fotoğrafını bulamadım.

1978 - 1988 yılları arasında N205EA tescili ile Eastern Airlines şirketinde çalışmış.



1988- 1989 yılları arasında N404UA tescili. ile UAS şirketinde çalışmış. Bu tescili ile fotoğrafını kayıtlarda bulamadım.

1989 - 1992 yılları arasında HS-TAY tescili ile Thai Airwaysta çalışmış.



1992 - 1994 yılları arasında V2-LDY ve OO-MKO tescilleri ile European Airlines ve Air İndiada çalışmış. Ancak Air İndia boyaması ile malesef fotoğrafını bulamadım.



Ve son olarak 1994 yılında ülkemize gelerek TC-ALN tescilini alarak Air Alfada çalışmaya başlamış. Yine 1994 yılında bir sebepten Fransada Perpignan havaalanında kırıma uğrayarak orada kal olarak uçuş hayatı sona ermiş.




Bir sonraki inceleme yazımda tekrar görüşmek üzere. Esen Kalın. Erhan Aydoğdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder